Bel Mail Offerte Projecten Contact
Project

NIEUW! Destination control personenliften

Astralift heeft als eerste in Nederland personenliften gemoderniseerd met een bestemmingsbesturing gekoppeld aan 19” touch-screens! Resultaat: véél kortere wachttijden voor de liften.

 

Destination control tbv. reductie wachttijden Realisatie: september 2011 Astralift  is in contact gekomen met Amsterdam RAI die, al vanaf het begin van oplevering van hun nieuwe pand, kampte met enorme lange wachttijden voor hun 3 liften. Omdat het een openbaar gebouw betreft is er zelfs met regelmaat aan het eigen personeel gevraagd om de trap te gebruiken naar o.a. de 12e stopplaats!!. Hiermee waren de wachttijden voor de klanten iets vriendelijker te noemen maar bleven de irritaties rondom het liftgebruik groot, om van het eigen personeel maar niet te praten.

 

Wat was de reden van de lange wachttijden?

Door toepassing van de oude, doch vertrouwde,  techniek is er ongemerkt een serieus probleem ontstaan. 1 lift was toegepast met een simplex besturing en de 2 andere liften waren gekoppeld aan een zogenaamde duplex besturing. Om de personenliften te bedienen had de klant de mogelijkheid om de lift te roepen om zowel omhoog als omlaag te willen gaan. Door de lange wachttijden zijn de liftgebruikers alle drukknoppen voor óp en néér gaan indrukken met als gedachte dat de liften dan sneller zouden komen. Het tegendeel is echter waar en in het ergste geval komen de liften dan 4 keer op de etage aan om die liftgebruiker slechts één keer op te halen.

 

Waarmee heeft Astralift Amsterdam RAI maximaal kunnen helpen met de lange wachttijden?

De oude vertrouwde drukknoptableaus en besturingen heeft Astralift uitgewisseld door een bestemmingsbesturing én voor de bediening van de personenliften is er gebruik gemaakt van 19” touch screens. Door andersom te denken, dat de klant op de verdieping reeds de keuze al dient in te geven voor de gewenste etage, gaat het transporteren van personen vele malen efficiënter.  De mogelijkheid tot indrukken van onnodig veel drukknoppen is weggenomen en het denkwerk voor efficiënte afhandeling van de roepen is volledig in handen van een hypermoderne liftbesturing. Door het ingeven van de gewenste etage (op het touch-screen op de etage) bepaald de liftbesturing welke lift er gestuurd gaat worden. Direct daarna ziet de liftgebruiker op het touch-screen een plattegrond van het gebouw waarop is aangegeven welke lift voor de gebruiker wordt ingezet. De liftgebruiker hoeft dan alleen nog maar naar die toegewezen lift toe te lopen, in te stappen en vervolgens op de etage van bestemming uit te stappen. Uiteraard is er in de liftkooi een zelfde screen gemonteerd waarop te zien is op welke verdieping de gebruiker is aangekomen. Onze klant heeft tevens gekozen voor diverse geaffanceerde opties zoals een weeginrichting die bij 70% vol zijn van de liftkooi een andere lift gaat inschakelen voor het afhandelen van een commando. Daarnaast is er voor de beveiliging van het gebouw gekozen voor een key-card systeem waarmee verdiepingen en bevoegdheden voor elke liftgebruiker ingesteld kunnen worden. Bij de receptie is een 12” screen gemonteerd waar de receptionist die keycard eenvoudig kan programmeren met de bevoegde functies. Maar al te trots zijn wij als Astralift om deze, nog niet eerder gebruikte techniek, als eerste in Nederland toe te passen. Vlekkeloos zijn de omgebouwde personenliften gekeurd en naar volle tevredenheid van Amsterdam RAI in gebruik genomen.

 

Heeft u in uw gebouw ook last van lange wachttijden?

Kampt u in uw bedrijf ook met (enorme)  lange wachttijden voor de liften? Vraag ons gerust voor een persoonlijk advies of deze techniek ook voor u een meer dan welkome investering zou kunnen zijn. Onze adviseurs gaan graag met u kijken naar de reeds omgebouwde installaties om deze techniek met uw eigen ogen te kunnen zien. U kunt ons bereiken op ons vertrouwde telefoonnummer 079-3300690 of via ons mailadres: service@astralift.nl

Client

NIEUW! Destination control personenliften

Datum

3 december 2019

Service

Modernisering en nieuwbouw lift

Deel deze case op

MAATWERK OPLOSSINGEN

Hier worden we bij Astralift blij van: maatwerk oplossingen die net even verder gaan dan de standaard oplossingen. We zijn weer trots op deze eigen ontwikkelde schacht met lift.

Werkwijze

Hoe pakken wij de klus aan

Wij zorgen er altijd voor dat de klant precies krijgt wat hij zoekt. We zorgen voor scherpe inkoop en vertrouwen om de klant het beste resultaat te kunnen leveren.

Samen met de klant kijken we naar de wensen en grenzen. We maken een plan om hieruit te bepalen hoe we met het project aan de slag gaan.

Het plan om het project te realiseren zal worden uitgevoerd.

Jouw nieuwe lift is klaar om getest te worden en is gereed voor gebruik. Veel plezier van jouw nieuwe lift!

ONZE EIGEN DESIGN AFDELING

Onze innovatieve designafdeling staat voor u klaar als u ook op zoek bent naar een maatwerk design oplossing op het gebied van nieuwbouwliften.

Contact

Neem vrijblijvend contact op

Heeft u vragen of interesse in één van onze producten? Wilt u een vrijblijvende offerte aanvragen? Even contact met ons opnemen is de eerste stap op weg naar de ideale oplossing. Dit kunt u doen per telefoon, of via ons contactformulier en leg uw vraag aan ons voor.

Project

BelAir hotel Den Haag schaarheftafel

Get The Bel Air Feeling! Roxx lift geplaatst in BelAir hotel Den Haag Dit imposante hotel in Den Haag moet u beleven! Met splinternieuwe ‘state of the art’ congreszaal, multifunctioneel meetingcenter, boardrooms, 326 hotelkamers, trendy restaurant en sfeervolle Jazz bar bieden zij alle service onder één dak.

Bekijk het project